World to all of the people

ー 世の中全ての人へ ー

テンボはピープルデザインをかかげたファッションブランドです。


世の中全ての人へ。

みんなが分け隔てなくオシャレを楽しめる服。
年齢、国籍、性別、障害の有無を問わず、全ての人が笑顔になれる服。

そして平和をも願う服。

それらを世界中の人に向けて発信しております。

世の中には「ファッション性」と「機能性」の両方がある服が、

意外と無いことに気付きました。
介護福祉の現場や身体障害者専用の服など、

機能性のある服は存在するのですが、どうしてもファション性に欠けてしまう。

テンボは、「オシャレはみんなが楽しむ事ができるべき!」だと感じています。それはファッションデザイナーとしての使命だと思っています。

「誰でもオシャレに着られるような、そんな服を発信していきたい!」

と強く思い、立ち上げたブランドがテンボです。

テンボは日本一、格式のある東京コレクション

「Mercedes-Benz Fashion Week TOKYO」で2015年3月にデビューしました。
障害者モデルと健常者モデルを

同じ舞台で起用し世界中から注目を浴びました。

東京コレクションで、このような演出をしたのはテンボが第一人者になります。

ファッションで世界中に笑顔と幸せを届ける、

そんなブランドを目指しております。

To all the people of the world…
Tenbo offers fashion with zero prejudice—clothing that warms people’s hearts and puts smiles on their faces regardless of age, nationality or gender.
I’ve noticed that in our society, there is surprisingly little clothing that is both “fashionable” and “functional.” Clothing like that for care workers and people with physical disabilities puts functionality first. It isn’t fashionable and doesn’t seem to include many options in terms of design.
Tenbo is based on the concept that “Fashion should be something that everyone can enjoy.” I take this to be my mission as a designer.
I also really want to promote clothing that anyone can wear to feel stylish, and that’s why I launched the Tenbo brand.
Tenbo debuted its collection at Mercedes-Benz Fashion Week TOKYO in March 2015. Along with professional models, we featured people with disabilities as models to show off designs that can be enjoyed by anyone regardless of physical ability. Our runway show made a big splash, not just at the event, but worldwide.
Tenbo aims to be a brand that uses fashion to spread smiles and happiness around the world.

tenboってどんな意味?What's tenbo?

テンボはスワヒリ語で「象」の意味です。
象は地球上最大の動物です。
また子供達から好かれる存在でもあり愛される存在です。
でずがその反面、村を破壊するなどの

凶暴さも兼ね備えてます。


象のように、優しさだけでなく、時には立ち向かっていく強さ、守ることのできる強さがある
そんなブランドでありたいと思います。

Tenbo is a Swahili word meaning “elephant.”Like the elephant, Tenbo aspires to be a brand that is gentle and kind, yet can take a brave stand when needed and has the strength to protect others.

どうしてドクロマークなの?Why Skull?

ブランドのアイコンはヨミちゃんというキャラクターです。
モチーフは「ドクロ」で「黄泉の国」のヨミから名付けました。
死の象徴のドクロですが、死とは世の中の生物には必ず訪れるものです。

 

この世に生を受け死を迎えまた生まれ変わる。
死とは恐れるものではなく美しく優しく迎え入れるものでありたい。
死をも受け入れられる寛大なブランドでありたいと思っております。

Brand icon is a character called Yomi-chan.
Skull motif.
This is the skull of a symbol of death, but death will visit always.
And also reborn celebrated the death received a raw in this world.
Death and you want is intended to welcome beautifully gently rather than ones fear.
We also wanted to be a generous brand accept death.

tenboのデザインの特徴